27 грудня 2012 р.

98 нотаток до путівника соцмістом Сєвєродонєцк

Не можу спокійно ходити вулицями даже такого обикновєнного Сєвєродонєцка. Ходила, і придумалося таке. Цифри проставилися якось випадково, але мені сподобалося. 8, а не 98, звісно:)


11.  На логотипі міста обов’язково має бути таке: трансформаторні будки, гаражі для курей та мотоциклів, хрущовки і балкони - пластикові, добудовані, прибудовані, нарослі, як гриби на деревах. І ніякого "ти повернешся знову" і "закохайся у місто". 

.....Я пригадую біль моєї родини - нема балкона. Перший поверх без балкона, "углова квартира", це як верхнє бокове біля туалету. Всі 90-ті мама мріяла про балкон, тато креслив дуже симетричні красиві схемки. Тоді якраз почався бум на ці прибудови до 1-го поверху, наші сусіди такий мали - цегляний і з підвалом для консервації. В когось були ями на подвір"ї, типу "льох", але хто ж його так називав. І кури - в гаражах. 


Гаражі




22.   Розділ «Золоті (інший варіант - червоні) сторінки історіі» має наголошувати, що історія в Сєверодонецьку завмерла в шоці. Історія не може відвести погляд від золотого Леніна, алюмінієвого Леніна,  Франка і Шевченка, фарбованих "під Леніна". До слова, всі вони – на вулиці Леніна.



33. До розділу «Сєверодонецьк сучасний» включити цитату з ювілейного, на честь 70-річчя міста у 2004 році виданого збірника: "И сегодня в городе не прекращается строительство. За последние несколько лет построены такие объекты как: изотермическое хранилище жидкого аммиака СГПП "Объединение Азот", Северодонецкое отделение "Проминвест банка", паталогоанатомический корпус... Свято-Христо-Рождественский Собор."

44. Розділ «Вулиці та площі міста». Поезія в камнє, історія в таблічкє. Індустріалізація і космічна епоха. 

Вулиці Северодонецка

5
65.   Архітектурні пам’ятки:  естетика цвілі та гнилі. Якщо ви не любите поезію Антонича, вам може не сподобатися. Про такі от дерева колись на уроці малювання вчитель казав "нервові", я досі згодна. 

76. Кольори міста: червоний, зелений, жовтий, синій. Відтінки: теракота, охра, зелений мох, цегла після десятиріч дощів. Балкони: соцпобут має бути яскравим. 






87. Запахи міста: під’їзди хрущовок пахнуть котами і котлетами; в дев’ятиповерхівках є ліфти та сміттєпроводи, ними й пахне.


98.Форма міста – паралелепіпед та його грані. Квартали, будинки, перехрестя. Ідеальні фігури.





24 коментарі:

  1. Світланко, вибач мені, але дуже жахливі фото. Мене, ти знаєш, дуже вони зачепили, як кажуть, за живе. Невже й насправді все так погано? І наше місто ти пригадуєш як котів з котлетами? Мені здається, що у будь-якому містечку нашої квітучої країни можна знайти подібні "красоти". І можливо саме в нас проблема, що замість того, щоб створювати прекрасне навколо себе, ми їдемо край за очі шукати це прекрасне деінде, але не дома, не тут і не зараз. Дійсно, легше іронізувати із пережитків минулого. Маленькі міста осиротіли: поїхала талановита, надхгненна молодь та забула про свої перекособочені будиночки, старенькі вулички та убогі двори, які колись пестили і об'єднували не одне покоління діточок. Зараз не має понять патріотизма як такого. Люди забули, що все починається, насамперед, із любові до рідної оселі, рідного двору, школи тощо. Я маю на увазі не самі обєкти із цегли, дерева та заліза, а все те, що вони у собі уособлюють. Вибач за "много текста" , але мені і справді дуже болісно це читати, особливо у твоїм виконанні.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. я дуже щаслива, що з*явився фідбек і мій блог живе, і те, що цей пост зачепив, мене тішить!:) насправді в цьому дописі більше любові до Сєверодонецька, аніж було би в оді новому торгцентру. Це по-перше. по-друге, питання про красу та естетичне обговорювати не будемо, але я дуже люблю ці фото. Для мене і гаражі, і стіни зі слідами дощу - гарні. Знаєте, є люди, котрі люблять "огидні" спальні райони та жахливі індустріальні зони. Я до них належу. Це по-третє. По-четверте, дискурс патріотизму-любови до рідної землі-неньки-калиново-солов"їної здається мені наївним і комічним. Ну і файналлі, давайте мислити ширше: краса - не лише в альпійському газоні, любов - не лише до всього, що здорове і чисте.

      Видалити
    2. перший коментар писала твоя перша вчителька?
      "Люди забули, що все починається, насамперед, із любові до рідної оселі, рідного двору, школи тощо. Я маю на увазі не самі обєкти із цегли, дерева та заліза, а все те, що вони у собі уособлюють. Вибач за "много текста" , але мені і справді дуже болісно це читати, особливо у твоїм виконанні."

      Видалити
  2. Отличный город, как будто специально фото подобраны самые отвратительные, простите, но в каждом городе есть гадюшник, лучше бы хорошее что то вставили, омерзительно

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. На котрому це фото Ви помітили "гадюшник"? це є місто, і воно таке, і нічого поганого чи гидкого я в цьому не бачу. палаци з позолотою, як на мене, менш гарні, аніж 50-літня 5-поверхівка.

      Видалити
  3. Согласна с педъидущим оратором!

    ВідповістиВидалити
  4. Я би хотіла, аби аноніми підписувалися:) мені ж цікаво, хто лишає такі довгі коментарі!

    ВідповістиВидалити
  5. Мне очень интересно откуда столько негатива к нашему городу???Тебе не лень было ходить по городу и выискивать такие страшные заброшенные места???Чтобы опозорить его в соц сетях??Ты ж в нем родилась, выросла, выучилась и именно он дал толчок тебе в будущее!Сейчас ты работаешь в Киеве и хочешь сказать он намного лучше Северодонецка))))Или какойто другой город Страны нашей прекрасной)))))Да я посмеюсь тебе глядя в лицо!!!!Все города в нашей стране не менее грязные, нищие и вонючие как ты написала)Чего только стоит наша столица)И если хорошо походить как ты можно сделать намного круче фоты, страшнее и хуже, что никто на Украину и ехать не захочет!Наш город молодой, один из самых молодых городов Украины, как по мне в Луганской области ему можно смело присудить первое место, он намного лучше даже самого областного центра. Вообщем спорить и приводить факты я могу еще очень и очень много, так как люблю свой город и не дам его никогда в обиду!Так как и любой человек который родился и вырос в нем!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. здається, доросла людина писала,без помилок навіть - умнічєг, а от же ж повний брєд. знаєте, писати, що власниця блогу вельмишановна Світлана ВИШУКУВАЛА треш навмисно рівнозначне до звинувачень у бік людини, яка фотографує старих і немічних, а не молодих та енергійних людей. що за блядське тяжіння до кітчу у всіх? змивання гівна в унітаз - не заперечує того, що ви, як і я, його продукуєте.амінь.Дарина Івашкіна.

      Видалити
    2. Я настоятельно рекомендую тебе высказывать мнение относительно содержимого блога, а не переходить на личности. И кстати, маты девушку не украшают, а в сочетании с "аминь" и подавно.

      Видалити
    3. ще дівчину не прикрашають прищі, подвійне підборіддя, одна рука... не про це ж зараз йдеться.тим більше ніхто же напевне не знає чи я дівчина.може я моряк трансвестит, га? а з приводу змісту - я висловилась.як на мене.

      Видалити
    4. Вельмишановна Дарина Івашкіна! Мое мнение, что Автор именно искала самые грязные, заброшенные и разваленные места в Северодонецке. Старых людей тоже сфотографировать можно по разному, можно сделать из них убогих (как это сделала Автор из Северодонецка), а можно сфотографировать так что они будут выглядеть младше своих лет, жизнерадостные и красивые. Все зависит только от фотографа и от того, что он хочет получить от своих фото и куда они пойдут дальше ( останутся дома на ноутбуке или пойдут в соц сети). В данной статье я вижу только грязный, старый, разваленный город, которым он НЕ является!!!За оскорбление и старание по максимуму облить грязью город ей за фотографии можно поставить 5, но не более того.
      И уже обращение к Автору, в городе есть не только старые районы, которые были построены еще до войны. Будет время прогуляйся по новым районам нашего городка, приятно удивишься. Что наш город с каждым годом только растет, не смотря на то, что из него пытаются сделать мегаполис.
      Если заехать в любой другой городок ( нашего типа города) то даже эти гнилые фото(по другому их не назовешь) все равно выиграют)))Так как остальные маленькие города реально убогие)И я это могу сказать за любую страну, не только за нашу! Так как путешествовала не меньше Автора)И рассказывать про то как везде прекрасно мне не надо))))

      Видалити
    5. щодо цього пасажу: "Старых людей тоже сфотографировать можно по разному, можно сделать из них убогих...а можно сфотографировать так что они будут выглядеть младше своих лет, жизнерадостные и красивые." скажіть, з якого це віку старші люди стають убогими й негарними? чи, по-Вашому, зробити знімок старенької бабці так, що буде видно - їй 80 - це потворно?
      Перетворимо світ на рекламний буклет?

      Далі маю відповісти на звернення до мене. Раджу читати назву, у назві є слово "соцмісто", якщо Вам це відомо, соцмісто в Сєверодонецьку - це та частина, яку називають старими районами. Отже, текст про соцмістецко і що з ним сталося (для довідки: соцмісто - житлові масиви у великих містах чи новостворені поселення, котрі будувалися в СРСР протягом 1930-х років. Приклади: житловий масив ХТЗ (Харків), соцмісто на Дарниці в Києві, 6-те селище в Запоріжжі та Сєверодонецьк)
      тут Ви, здається, самі не зрозуміли, що хотіли сказати, бо це оксюморон якийсь вийшов: "наш город с каждым годом только растет, не смотря на то, что из него пытаются сделать мегаполис", мегаполіс - це велике місто, Лондон, наприклад, чи Шанхай,або Москва. з Сєверодонецька мегаполіс не зробиш, не зробиш хванчкару з кадарки і не зробиш з лайна квіточку, страшно прикро, але таке життє.


      Видалити
  6. воу-воу-воу, народ! где вы тут ненависть увидели-то? Фото показались кому-то недостаточно эстетичными? По вашему мнению, автору, дабы доказать свою любовь к родному городу, нужно было сделать фото парочки супермаркетов, Чистого озера в лучах закатного солнца и подсветки ночного храма на большой выдержке? Каждый видит то, что хочет видеть, и ваша реакция еще раз это доказывает. В одной поросшей мхом трещинке на стене пятиэтажки может быть намного больше прекрасного, чем в целом квартале новостроек! Нужно просто уметь это видеть.
    А что касается комментариев, то в них я лично (кстати тоже родилась и выросла в Северодонецке) ничего обидно-негативного не увидела. Ведь действительно пахнет! Не нужно затыкать нос, закрывать глаза и твердить мантру "молодой_развивающийся_город" Запах от этого не исчезнет и дома ровнее не станут.
    Северодонецк прекрасен именно в этом, в своей настоящести, в своем полураспаде и вместе с тем бурлении жизни!
    И последнее, целью этого поста было вовсе не привлечение туристов в Украину, как бы не буклет турагенства читаем.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. “Северодонецк прекрасен именно в этом, в своей настоящести, в своем полураспаде и вместе с тем бурлении жизни!”- Светлана, вот скажи, где ты в этом очерке увидела “бурление жизни”, “настоящесть”, возможно, есть полураспад…Свет, никто не говорит про ненависть, лично я здесь вижу издевку, как уж написано! Любви к городу, к прекрасным трещинам и подъездам я уж точно не вижу ни в тексте, ни на фото, автор ничего подобного не написал. Я здесь не увидела ни теплоты, ни уважения, ни любви, и это не потому, что я до вас высоких эстетов не доросла, а потому, что этого просто нет.
      Судя по комментариям Дарины Ивашкиной, да и твоим, то Свете (автору) надо было сфотографировать свой домашний северодрнецкий унитаз, и о да!-это было бы тоже описание Северодонецка!!!!
      Если уж хотелось эту вашу “красоту” описать, ну так и называть надо было статью по-другому, это уж никак не заметки к путеводителю по городу! Где тут описание города Северодонецка? Здесь есть “цвіль та гниль ”, “полураспад”, а где остальное, где другая сторона??? Человеку, который лично не общается с автором, просто в голову не придет мысль, что здесь автор хочет передать любовь или здесь он видит красоту…

      Видалити
    2. Где вы увидели полураспад я не пойму)В тех же старых районах. Я так понимаю они Вас конкретно манят своей эстетикой. Просто смешно читать все ваши комментарии господа.Оглянитесь вокруг, даже в старых районах можно увидеть много прекрасного. Старые районы хороши по своему, своей историей,улочками тихими, старыми памятниками и строениями. Я не спорю есть разваливающиеся здания и то это здания заброшенные, которые давно не в ходу. А жилые дама мы сами делаем такими , какие они сейчас есть, ведь когда большая часть нас заселялась в дома, то они были новостройками и то что сейчас в подъездах воняет и валяются дохлые кошки - это заслуга таких же эстетов как и вы, которым ничего больше не надо, как заниматься фигней в соц сетях и позорить прежде всего себя, а потом уже сам город. Город не виноват что вы в нем родились и сделали его таким , каким вы его видите Светлана и Дарина и остальные эстеты.

      Видалити
    3. стоп-стоп-стоп, коти в під"їздах живіші всіх живих, вони так дзюрять, що на трьох поверхах чути, так що не тре тут перетворювати їх на мертв"яків!

      Видалити
  7. Обращение к Свете Ищенко. По поводу "каждый видит то, что хочет видеть" - я возможно самый обычный "убогий" человечек, но я вижу то, что вижу и что увидет + - 98% людей: фотки и правда неочень. И мне понятно, почему ты так написала. Теперь к автору. В коментах к фоткам я тоже любви не почувствовала. Не обижайся, но Молдова у тебя "казкова краина", а Север постсоветский огрызок. И никто не думает о супермаркетах!! И хотя фотки не для турагенства, название блога - Одержимість мапою!!!Вот и думай.
    Это твой блог и твои ощущения, естественно, ты имеешь право писать то, что думаешь, но будь готова к тому, что тебя не поймут большинство людей, которые тебя близко не знают. Вита

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Анонім Віта, мені шкода, що тобі неприємно. я би хотіла про це поговорити. Прокоментую лише Молдову - думати, що це казкова країна може лише той, хто не був у цій казці, там молочні ріки та кисельні береги, і все це, звісно, іронія. і друге: в чому проблема з назвою блога? для мене С. - така ж точно точка на мапі, як і інші, просто рідніша.

      Видалити
  8. у мене хвороба - манія обсирання. я про всі міста, де буваю, намагаюся написати щось огидне, щоб образити тендітні душі їхніх мешканців. навмисне я підбираю найстрашніші фотки. ось наприклад, це доводять мої дописи про Краків та Варшаву, приємного перегляду:
    http://salmonvoyage.blogspot.com/2012/07/blog-post_11.html
    http://salmonvoyage.blogspot.com/2012/07/blog-post.html
    http://salmonvoyage.blogspot.com/2012/06/blog-post_07.html

    ВідповістиВидалити
  9. Мда, как-то читаешь (а особенно смотришь фотографии!!) и даже не верится,что это мой город. Ты знаешь,Свет, любой город, абсолютно любой и я это подчеркиваю, можно показать как с плохой стороны так и хорошей. Ты, не могу понять почему, выбрала наихудшую.
    Хочу обратиться к Свете Ищенко, ты говоришь, что автор таким образом хотел показать любовь. Это как "бьёт - значит любит", да? Из такой логики исходить нужно?
    Если разобраться, то Москва, Киев, Нью Йорк и множество других городов имеют свою изнанку (кучи мусора, заброшенные здания, страшные обшарпанные подъезды, вонь), но тем не мение люди от них в восторге. Я тебе могу привести много примеров городов намного хуже нашего, как на территории Украины, так и за ее пределами. Да и вообще, я не могу понять, с какой именно целью ты писала вот это? Может стоит задуматься, что как-то это не правильно унижать то место, откуда ты родом, а соответственно и людей, что там живут? А то как-то странно получается, все, блин, такие умные, образованные. Один вопрос, как же вы смогли такими классными получиться из такого отсталого, забытого Богом города? Так может не так уж он ужасен, как ты его тут представила? Потому что я его помню другим, и когда приезжаю тоже другим его вижу. И почему-то людям только хорошее о нем говорю, наверное потому, что это моя родина, мои родители тивут здесь. Твои разве нет? Только мои вот в нормальном городе живут.
    PS
    И я вот не могу понять, зачем так язык коверкать? Либо уже на украинском, либо на русском пиши. Или это, типа, модно так, а ля сайт "рагулi"?

    ВідповістиВидалити
  10. ой та я даже отвєчать на це не хочу, ібо втомило і адекватної дискусії не получиться всьо равно. хотілося б, але я бачу, що не вийде. Так що, Лєна, можеш почитати мої відповіді вгорі Саші, Віті та анонімам,і єслі всьо равно ніц не понятно, так значить, жить нам і дальше в разних мірах, вам у своїх міражах, мені в своїх. але якщо нові аргументи з"являться, я з радістю почитаю або й послухаю, як приїду в С.)

    ВідповістиВидалити
  11. Ну конечно, если предъявить нечего, то и отвечать ты не хочешь) И ты знаешь, оно и хорошо, что мы в разных мирах живем. Пускай и дальше так будет, в твой стремный я не хочу. Меня вполне устраивает мой адекватный, и как видно из коментариев, я такая не одна) Видимо нам, простым смертным, тебя такую неординарную и мега творческую личность не понять)))

    ВідповістиВидалити
  12. первісний і темний страх перед усім неестетичним, невпорядкованим, неструктурованим, аморфним, а значить потенційно небезпечним і ненадійним. те, що руйнує наш адекватний маленький світ. ось так я би узагальнила. ми будемо фоткатися на тлі старбаксу і тішитися новому сільпо чи великій кишені. вперед))

    ВідповістиВидалити